ثروتسازی با هیپنوتیزم


» عجیب ترین نکته های پنهان در تاریخ

عجیب ترین نکته های پنهان در تاریخ

وقتی قرار باشد نگاه ریز بینانه تری به محتویات تاریخی داشته باشیم، شاید نکته هایی توجه ما را جلب کنند که بسیار جالب و در عین حال عجیب و دور از ذهن به نظر برسند. به همین ترتیب است که وقتی تاریخ و افرادی که بخشی از آن هستند، مو شکافانه مورد بررسی قرارا می گیرند، بسیاری از ما متوجه می شویم که اطلاعات تاریخی مان بسیار کمتر از آن چیزی است که فکر می کردیم. باید این را بدانیم که تاریخ صرفا منحصر به بزرگ ترین اتفاقات نیست. این جنگ ها، صلح ها و قراردادهای بزرگ نیستند که تاریخ را می سازند یا حتی فعالیت های نام های بزرگ و آشنا در طول سال ها لزوما همه تاریخ را تشکیل نمی دهند. تاریخ گاهی ریزبینی می خواهد تا ببینیم چطور یک موسیقیدان یا یک کشتی گیر ناگهان وارد سیاست می شوند. ردای ریاست جمهوری می پوشند و سپس بخشی از تاریخ را به نام خود رقم می زنند. آنچه در ادامه می خوانید نکته هایی عجیب و پنهان مانده در دل وقایع تاریخی است که در عین حال بسیار جالب توجه هستند. مثلا شما تا به حال می دانستید که فاجعه چرنوبیل به خاطر بی خوابی یک فرد مسئول اتفاق افتاد؟ یا این که مالک تایتانیک هرگز از غیر قابل غرق بودن این کشتی حرفی نزده بود.

درباره رئیس جمهوری که قهرمان کشتی بود چه اطلاعاتی دارید؟ یا اصلا می توانید هیتلر را به عنوان یکی از نامزدهای جایزه صلح نوبل تصور کنید؟ آیا می دانستید اولین راهپیمایی زنان نه برای حق رای بلکه برای حق سیگار کشیدن بود؟ وقایع تاریخی مانند همه موضوعات دیگر همواره حواشی های جالب توجهی دارند. حواشی آن قدر جالب توجه که حتی متن داستان را هم تحت تاثیر قرار می دهد.


وقتی هیتلر، موسیلینی و استالین برای جایزه صلح نوبل نامزد شدند!

خوشبختانه نامزدی هیچ کدام از این مردان ضد صلح آن قدر جدی نشد که بخواهد به موضوع نگران کننده ای تبدیل شود اما واقعیت این است که بر اساس هر کدام از قوانین کمیته های نوبل، هر پروفسور جامعه شناسی، علم، تکنولوژی، تاریخ، فلیفه و حقوق از هر کشوری می تواند هر فردی را که احساس می کند شایسته دریافت جایزه نوبل هست، معرفی کند. اتفاقی که برای این سه دیکتاتنور زمان خودشان هم افتاد، همین بود که آن ها هیچ وقت به مراحل بالاتری در این زمینه راه نیافتند! البته خوشبختانه.


مشق شب یک دانش آموز و طراحی پرچم آمریکا

زمانی که "رابرت جی هافت" هفده ساله به عنوان یکی از تکالیف مدرسه خود در سال 1958 پرچم آمریکا را طراحی کرد، برای این پروژه نمره "B" گرفت. معلم همان زمان از ریچارد پرسیده بود، چرا این همه ستاره برای پرچم طراحی کرده ای؟!

با این حال هافت نا امید نمی شود و بعد از 21 نامه ای که برای "آیزنهاور" رئیس جمهوری وقت آمریکا می نویسد بالاخره وقت یک گفت و گوی تلفنی با او را می گیرد. در این تماس تلفنی آیزنهاور به رابرت جی هافت می گوید شاید طرحی که برای پرچم ارائه کرده مورد قبول واقع شود!


مالک تایتانیک هرگز نگفت این کشتی "غیر قابل غرق شدن" است...

جزئیات کلیدی درباره هرآنچه حول کشتی تایتانیک اتفاق افتاد، روی این موضوع تاکید داشتند که مالک تایتانیک ادعا کرده این کشتی غیر قابل غرق شدن است.

در واقع موضوع این است که مدیر شرکت دریایی ستاره سفید هرگز چنین ادعایی نکرده است. آن طور که "ریچارد هاول" تاریخدان توضیح می دهد به نظر می رسد جمعیتی که با این کشتی سفر کردند، هرگز به آن در قالب یک کشتی ویژه غیر قابل غرق شدن فکر نکرده اند.


برداشت از اولین چنگال: توهین به مقدسات!

وقتی در قرن یازدهم چنگال به عنوان وسیله ای برای خوردن معرفی شد، رهبران مذهبی در ایتالیا استفاده از دست آهنی را نوعی توهین به مقدسات تلقی می کردند. به این ترتیب چنگال با استقبال جالبی رو به رو نشد!


راهیابی یک زن به مجلس قبل از حق رای زنان!

"جانت رانکین" اولین زنی بود که موفق شد در سال 1916 به کنگره آمریکا راه پیدا کند. او در کنگره در شرایطی اتفاق افتاد که زنان هنوز حق رای نداشتند. هر جند چهار ساب بعد از این اتفاق زنان موفق شدند در آمریکا حق رای را به دست بیاورند. آن هم بعد از سال ها مبارزه.


کلئوپاترا اصلیت مصری نداشت!

یکی از بهترین قصه های تاریخی واقعی که تاریخ نویسان می توانند روایت کنند درباره "کلئوپاترا" است. نکته جالب درباره او زیاد است اما جالب ترینش این است که کلئوپاترا نه مصری بلکه یونانی بوده!


سفر به فضا در قرن هفدهم برنامه ریزی شد!

قطعا تا به حال تصور بیشتر ما این بوده که طرح سفر به فضا یک طرح مدرن محسوب می شود اما شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید این ایده برای اولین بار از "جان ویکینز" حکیم الهیات در انگلستان و در دهه 0061 میلادی مطرح شد. او در کتابی که خود تالیف کرد این طور نوشت که: "سفر با ارابه ها می تواند انسان را به ماه برساند."

با این حال در ایده های ویکینز نقاط کوری هم وجود داشت. او معتقد بود فضانوردان به هیچ وسیله فضایی برای تنفس احتیاج ندارند. چون آن ها در فضایی از آسمان قرار می گیرند که می توانند هوای پاکی را تنفس کنند!


اعلان جنگ پاپ علیه گربه ها!

قرن سیزدهم بود که "پاپ گریگوری چهارم" اعلام کرد گربه های سیاه شیطانی هستند و به همین دلیل باید در سراسر اروپا نابود شوند. به همین ترتیب بود که پیروان او دستور پاپ را دنبال کرده و اقدام به نابودی این گربه ها کردند. شاید در آن دوران یعنی حدود هشت قرن پیش پاپ گریگوری هرگز تصورش را هم نمی کرد که روزگاری گربه ها بدون این که نمادی از شیطان باشند در کنار انسان ها زندگی مسالمت آمیزی می کنند و حتی مورد محبت آن ها قرار می گیرند!


نیکسون یک استعداد فوق العاده در موسیقی

نام "ریچارد نیکسون" برای ما تداعی کننده کلیشه قدرت است. همه ما او را به عنوان آن بخشی از تاریخ می شناسیم که به روسای جمهور ایلات متحده مربوط است و قدرتی که بابت این عنوان به دست آورد اما شاید تا همین امروز خیلی از ما نمی دانستیم که ریچارد نیکسون یکی از پر هیاهو ترین روسای جمهور آمریکا قادر بود پنج نوع از آلات موسیقی را بنوازد که شامل پیانو،ساکسیفون، کلارینت، آکاردئون و ویلون می شود. نیکسون حتی یک بار به عنوان رئیس جمهور آمریکا آهنگ مشهور "تولدت مبار" را برای "دوک الینگتون" در کاخ سفید نواخت!


نقاش پرندگان انبوهی از آن ها را کشت!

"جان جیمز اودوبان" نقاش پیشگام پرندگان، طبیعت گرد و البته شکارچی که تصاویر متعدد و زیبایی از پرندگان را نقاشی کرده است، ابتدا آن ها را شکار می کرده، سپس کشته و بعد در حالت دل خواهی که برای نقاشی نیاز داشته، قرار می داده و بعد تصاویر آن ها را روی بوم نقاشی می کرده است. به این ترتیب اصلا نگران پرواز کردن آن ها هنگام نقاشی نبوده است!


آبراهام لینکولن یک قهرمان ورزش کشتی بود!

قبل از این که به عنوان یکی از روسای جمهور آمریکا انتخاب شود، (بخش بزرگی از تغییر و تحولات به خصوص در زمینه برداری در تاریخ آمریکا در دوره ریاست جمهوری لینکولن اتفاق افتاد) یک قهرمان ورزش کشتی بود. او تا پیش از رئیس جمهور شدن در 300 مسابقه کشتی شرکت کرده بود و به عنوان یک حریف بسیار سرسخت در مبارزه شناخته می شد.


بیش از 600 نقشه قتل برای فیدل کاسترو!

"فیدل کاسترو" رهبر فقید کوبا، نه فقط بابت سخنرانی های طول و درازش مشهور است بلکه او بارها و بارها در معرض قتل بوده است. بر اساس اطلاعاتی که رئیس سابق سازمان امنیت کوبا اعلام کرده است بیش از 600 برنامه ریزی برای قتل فیدل کاسترو وجود داشته که از مخالفان سیاسی اش، آمریکایی ها و گانگسترها طرح ریزی شده بودند. در بین وسایلی که برای قتل فیدل کاسترو تهیه شده بودند یک سیگار قابل انفجار، یک کیت غواصی مسموم و داروهای روان گردان کشف شده است.


کمبود خواب چطور فجایع تاریخی را رقم زد؟

زمانی که نشت نفت از نفتکش "اکسون والدز" در سال 1898 در آلاسکا اتفاق افتاد یکی از بزرگ ترین فجایع زیست محیطی رقم خورد. در واقع به گل نشستن این کشتی در آلاسکا باعث شد در حدود 50میلیون لیتر نفت وارد دریا شود تا 300 هزار نوع آبزی و پرنده دریایی کشته شوند. آیا می دانستید این اتفاق به دلیل کسر خواب یکی از کارکنان کشتی واقع شده است؟ انفجار چلنجر که در پی آن این فضاپیما منفجر و هفت خدمه آن کشته شدند، هم دلیل مشابهی داشت.

فاجعه چرنوبیل هم یکی دیگر از فجایعی بود که به همین دلیل اتفاق افتاد. این بزرگترین فجایع تاریخی و زیست محیطی به دلیل خستگی بیش از حد و کمبود خواب بعضی کارکنانی اتفاق افتادند که مسئول جلوگیری از چنین حوادثی بودند. قطعا هیچ کس دلش نمی خواهد جای هیچ کدام از این افراد باشد.


وقتی کرم چوب مصرف دارویی داشت!

این روزها کرم چوب استفاده های متعددی دارد. با این حال شاید باورتان نشود اگر بدانید که کرم چوب 1550 سال قبل از میلاد مسیح در مصر استفاده دارویی داشته و از آن به عنوان دارویی برای بهبود بعضی بیماری ها بهره می بردند.


چطور در بریتانیا به دهان زنان رهان بند زدند؟!

یکی از عجیب ترین اتفاقات تاریخی شاید به چندین و چند دلیل تا به حال عامدانه از ذره بین انسان های تاریخ دوست دور نگه داشته شده باشند که یکی از مهم ترین آن ها استفاده از دهان بند برای زنان در انگلیس بوده.

در قرن هفدهم میلادی زنانی که خارج از وقت و نوبت خود حرف می زدند یا به شکا نا مناسبی صحبت می کردند، مجبور بودند از دهان بند استفاده کنند! این دهان بندها فلزی بود و دور سر آن ها بسته می شد و قسمتی بشقاب طور داشت که روی دهان زنان قرار می گرفت به طوری که دیگر قادر به حرف زدن نبودند. استفاده از دهان بند برای زنانی که نامناسب صحبت می کردند، حکم یک دستور را داشت و آن ها مجبور به استفاده از دهان بند می شدند.



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده