بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» زندگی در صد سال آینده چگونه است؟

زندگی در صد سال آینده چگونه است؟

آیا می دانید که محل سکونت بشر در 100 سال آینده کجاست؟ محققان بر این باورند که در 100 سال آینده به علت افزایش جمعیت روی کره زمین خانه ها در زیر آب، زیر زمین یا در خانه های کپسولی قابل حمل ساخته خواهند شد.

شاید این نظریه در حال حاضر احمقانه به نظر برسد اما بنابه آمارگیری جهانی، یک تحقیق حقیقی است. علاوه بر این 11/3 میلیون نفر در آینده نزدیک ممکن است خانه هایشان را با افراد دیگر به اشتراک بگذارند و پر جمعیت ترین کشورهای جهان مانند چین با چالشی بزرگ رو به رو شوند. حتی مهندس های ساختمانی در حال طراحی آسمان خراش های با ارتفاع غیر قابل تصورند تا بتوانند مکانی بیشتر برای زندگی بشر بسازند. این دانستنی ها واقعی است که چشم تان را روی آینده باز خواهد کرد. نظرتان در رابطه با این آینده شگفت انگیز چیست؟ آیا ساخت این خانه ها در 100 سال آینده امکان پذیر است یا در آینده ای نزدیک تر شاهد این تحولات عظیم خواهیم بود؟ اگر فرصت انتخاب برای زندگی در این عصر یا دهه های بعد را داشتید، کدام یک را انتخاب می کردید؟ بدون شک تجربه سکونت در این خانه ها بسیار هیجان انگیز است.


کپشن های خاص در مورد حسادت برای پست اینستاگرام مطلب مرتبط کپشن های خاص در مورد حسادت برای پست اینستاگرام

شهرهای شناور


دانشمندان دانشگاه وست مینستر انگلستان بر این باورند که هدف از ایجاد شهرهای شناور این است که تهدیدات ناشی از بروز سیل و برخی دیگر از بلاهای طبیعی را از بین ببرند.


افزایش سطح اقیانوس می تواند یک تهدید بزرگ برای شهرهای کم ارتفاع در آینده باشد. در نتیجه، مهندسان شهری باید روی سازه های شناوری تمرکز کنند که روی آب قرار می گیرند. علاوه بر این زندگی در زیر آب قطعا فوق العاده است و همچنین خطرات آن کمتر از زندگی روی خشکی است. دانشمندان آمریکایی در موسسه Seasteading در حاال حاضر روی پروژه ای کار می کنند که ساخت این سکونت گاه ها آینده را به واقعیت نزدیک تر می کند. نمونه های اولیه این پروژه 50*50 متر مربع و با سیستم عامل های بتن پنتاگونی ساخته شده است. هوایی که داخل این یتن نهفته است باعث می شود به راحتی روی آب شناور شود. این گونه می توان دو فرم هندسی را با هم ترکیب و راه های متعددی برای ساخت این یازه های شناور را به دنیا عرضه کرد. این مدل های ساخته شده در دریاهای با ساحل وسیع و موج های مصنوعی مورد آزمایش قرار گرفته تا از ساخت و ماندگاری آن ها روی آب اطمینان حاصل شود. همچنین شهرهای شناور، به مردم این امکان را خواهد داد تا بتوانند به طور دائم روی آب حرکت کنند و از بهترین شرایط آب و هوایی بهره ببرند و این آینده ای را ترسیم می کند که سطوح مختلف کره زمین و ساختارهای زیر زمینی آن، به مکان هایی پر طرفدار برای زندگی تبدیل شده اند.


مسکن برای همه


فرقی نمی کند 200 متر زیر اب زندگی کنید یا 200 متر بالاتر از یک سطح آسمان خراش. مهندسان شهری مجبور به طراحی این دو راه کار برای آینده نزدیک اند. همچنین باید در این سازه ها تکنیک هایی برای ایمن نگاه داشتن را هم ارائه دهند. معماران و مهندسان از دانشگاه وست مینستر در لندن بر این باورند. با این نوع لز طراحی در 100 سال آینده مسکن برای همه وجود خواهد داشت. بیشترین سناریوهای موجود روی محور ساخت خانه های شناور با سیستم کشاورزی رو باز می خرخد. همان طور که می دانید تعداد انسان ها روز به روز در حال افزایش است و تغییرات اقلیمی شدید باعث شده در بعضی از شهرهای پر جمعیت به معنای واقعی کلمه دیگر جایی برای سکونت نباشد.

با افزایش خانه ها مردم مجبورند دوباره به حاشیه ها برگردند تا بتوانند یک فضای کوچک را برای خود اجاره کنند. به عنوان مثال شهر لاگوس نیجریه در غرب آفریقا، با 76 میلیون نفر بزرگ ترین شهر جهان است اما به دلیل افزایش جمعیت باید هرچه سریع تر به فکر راه های دیگر برای سکونت گاه های جدید بود. به گفته سازمان ملل متحد، 11/3 میلیار نفر نیاز به فضا برای زندگی روی زمین دارند. فضا برای زندگی و مواد غذایی برای خوردن دو عامل بسیار مهم هستند که به شما بریا بقی زندگی کمک می کند.


دروازه ها به روی فضا

به گفته کارشناسان، شهرهای آینده به نحوی ساخته می شوند تا مردم دسترسی راحت و مستقیم به فضا داشته باشند. در 100 سال آینده. ماموریت های فضایی کوتاه از قابل دسترس ترین اتفاق ها در جهان می شود. نخستین فضا پیمای تجاری زمین spaceport America در بیابان های آمریکا در نیومکزیکو در حال آزمایش است. این اولین سفینه حمل مسافر به فضا است که از سوی بخش های خصوصی ساخته شده است. شرکت ویرجین ریچارد برانسون، می تواند شش گردشگر را با این وسیله به فضا بفرستد. تجربه ای معادل با پنج دقیقه ناپایداری و لذت بردن از مشاهده سیاره زمین از بالا. این چیزی نیست جز برآورده شدن آرزوهای مردم در آینده نزدیک. علاوه بر این، کشتی فضایی 2 به راحتی می تواند اولین فضا پیمای توریستی باشد که مسافرانش را در مدت زمان کوتاهی به فضا می فرستد. در نهایت سفرهای فضایی به امری عادی تبدیل خواهند شد و انجمن هایی در ماه و مریخ تاسیس می شود. این واقعیتی است که نمی توان از آن فرار کرد.


خانه سه بعدی خود را پرینت کنید


تا به حال به این فکر کرده اید که خانه سه بعدی برای خود درست کنید؟ خانه های آینده ای که از سوی ماشین آلات بزرگ چاپ شده اند، ممکن است بسیار خوب باشند. بر اساس یک مطالعه که به زندگی آینده جوامع بشری می پردازد، در 100 سال بعد، جمعیت انسانی در شهرهای زیر آب و خانه های ساخته شده از سوی چاپگرهای سه بعدی زندگی خواهد کرد. شرکت WinSun چینی در حال حاضر پروژه ساخت 10 خانه کاربردی را آغاز کرده که ظاهرا حدود 24 سال زمان برای ساخت آن لازم است.. البته نباید این نکته را فراموش کرد که این شرکت چینی برای ساخت این خانه ها از مواد بازیافتی استفاده می کند.

این خانه های 3D چاپ شده بسیار جذابند و به محیط زیست کمک خواهد کرد. با استفاده از این طرح، می توان از مواد دور ریختنی استفاده بهینه کرد که قابلیت بازیافت در محیط را ندارند. جنبه بازیافت به این معنی است که 30 تا 60 درصد از مواد معمولی ذخیره می شوند، در حالی که ساعت کار و هزینه ها به نصف کاهش می یابد.

همچنین، این شرکت امیدوار است پا را از پنج طبقه فراتر گذاشته تا بتواند پل ها و آسمان خراش ها را هم چاپ کند. بنا به گزارشی که از سوی سامسونگ به نقل از دانشمند برجسته بریتانیایی، دکتر مگی آدرین نگاشته شده است، خانه ها از سوی نرم افزاری که از الگوی زندگی ما آگاه بوده، کنترل می شوند. این نرم افزار پیشناهدهای بسیار مناسبی در رابطه با دکوراسیون خانه و مبلمان ارائه می دهد که بعد به طور سه بعدی چاپ خواهد شد. تهیه و آماده سازی غذا بسیار آسان تر خواهد بود. به محض دانلود شدن دستور پخت، غذا به طور سه بعدی پرینت شده و فقط در چند دقیقه برای خوردن آماده می شود. این گزارش همچنین اظهار می کند که کار کردن سفت و سخت در طول هفته هم در آینده تغییر خواهد کرد. به لطف پیشرفت های تکنولوژیک، انسان های بیشتر و بیشتری در خانه کار خواهند کرد. این فناوری شامل استفاده از هولوگرام ها برای ایجاد یک تصویر 3D شبیه به واقعیت است که در خانه پرتو می افکند و نیاز به حضور واقعی در جلسات گروهی مختلف از بین می رود.


زندگی با ابر پل ها


در آینده، جمعیت یک شهر مدرن ممکن است به 40 میلیون نفر برسد. به عنوان مثال اگر نگاهی به شهر مدرن دوبی بیندازیم. تمام فضای شهری پر شده است از خانه ها، آسمان خراش ها و فروشگاه های بزرگ و متروهای هوایی. به همین منظور مهندسان فضای شهری بر این باورند که پل های عظیم الجثه ای روی این کلان شهرهای مدرن بسازند تا ماشین ها بتوانند روی این پل ها رفت و آمد کنند و از ترافیک های شهری کاسته شود. این ابر پل ها وضعیت زندگی را قطعا آرام تر می کنند.


شهرهای در زیر آب


در گزارشی از زندگی آینده انسان، بیان می شود که در قرن بعدی، انسان به زیر آب ها نقل مکان خواهد کرد. چرا که فضای شهری موجود روی زمین بسیار کم بوده و در مدت کوتاهی اشباع خواهد شد. در آینده همسایگان زیر آبی و شهرهای شناور برآب پدید خواهد آمد. البته در آن زمان خانه های زیر زمینی در سطح زمین، نسبت به شهرهای زیر آب دارای اولویت هستند. یکی از مزیت هایی که شهرهای زیر آب نسبت به شهرهای عادی دارند، امکان بهره بردن از انرژی رایگانی است که آب آن را تولید می کند. همچنین پیش بینی می شود که شهرهای زیرزمینی و همسایگان شناور، به امری عادی در قرن آینده تبدیل شوند. سطح اقیانوس و دریا هم به مستعمرات انسانی در آینده نزدیک اضافه خوهد شد. البته همان طور که می دانید این سازه ها در مقیاس کوچک تر مانند رستوران و هتل های زیر آبی تاکنون ساخته شده است. البته این آزمایش ها برای زنده ماندن و رساندن اکسیژن به انسان فقط تا عمق 20 متر تخمین زده شده است. اما اگر از دانشمندان ژاپنی بپرسید به شما می گویند که می توانند زیر آب را برای شما تبدیل به شهری بی نظیر و بی نقص کنند. محققان ژاپنی خانه های مارپیچی 15 کیلومتری را در زیر آب طراحی کرده اند که چهار کیلومتر برابر با 200 متر عمق دریا را می شکافد و قادر است تا پنج هزار نفر را در خود سکنی دهد. این دانشمندان ژاپنی می گویند که می توانند برق و آب شیرین را در این عمق به خانه های مارپیچی برسانند و همچنین حرارت را برای خانه ها به ارمغان بیاورند. علاوه بر این، این راهروی مارپیچ شامل فضاهای تفریحی و تحقیقاتی است.


شغل های باستانی بر فراز شهرها


خانه ها در حال حاضر یک واقعیت کوچک از زندگی اند که می توانند در عین حال همه چیز را در کنار یکدیگر داشته باشند. البته چه کسی فکرش را می کرد که بتوان سبزی ها را روی سقف خانه ها کاشت یا از حیوانات در فضای بالای خانه نگهداری کرد. بنا بر این فناوری شناخته شده aquaponics می تواند به صنعت تغذیه در آینده نزدیک کمک شایانی کند. با استفاده از یک منبع آب در بالای سقف هر آپارتمان یا استخرهای ماهی برای پرورش موجودات دریایی می توان در عین حال هم ماهی تازه برای خوردن داشت و هم سبزی های تازه که برای مصرف کننده کاشته می شوند.این نه تنها رویا نیست بلکه پشت بام هایی هستند که تبدیل به تکه ای از بهشت شده اند. در این بهشت های کوچک، آب از طریق یک سیستم خاص هدایت می شود و ضایعات را با استفاده از باکتری تجزیه می کند و پس از آن، آب تصفیه شده به آن برای مصارف کشاورزی مدرن بازگردانده می شود.


آسمان خراش های چند کیلومتری


در آینده آسمان خراش ها به ارتفاع بی سابقه ای خواهند رسید و قادر خواهند بود که یک شهر بزرگ را در بالای آسمان ها در خود جای دهند. آسمانخراش های فوق مرتفع، ابر سازه هایی هستند بسیار بلند که برج های امروزی در برابرشان کوتوله ای بیش نیستند! این برج های فوق مرتفع از نانو لوله های کربن و نانو الیاف الماس ساخته خواهند شد.

در قرن بعدی خانه های پیش ساخته شده روی ساختمان ها قرار خواهند گرفت . از سوی خیابان هایی عظیم به همراه پیاده رو و بزرگراه های هوایی غول پیکر به یکدیگر متصل خواهند شد.

این خیابان ها همچنین دارای فروشگاه، کافه و پارک خواهند بود. برای کسانی که مایل به سفر در بین این ساختمان های غول پیکرند، یک نوع جدید از ماشین های بدون سرنشین، بر فراز آسمان ها به پرواز در آمده و آن ها را به مقصد دلخواه می رساند.


کشاورزی روی پشت بام

گلخانه موجود در بالای سقف خانه ها راه حلی برای ادامه زندگی مدرن با کمبود زمین است. فضای زمین تا 100 سال آینده قطعا با آسمان خراش ها و خانه ها پر خواهند شد و فقط راه باقی مانده برای بقای زندگی ساخت گلخانه های سقفی است. همچنین گرم شدن کره زمین باعث می شود که 25 درصد از شهرها مانند بوستون و میامی در نیواور لئان کم کم به زیر آب بروند و زندگی زمینی خود را از دست بدهند. به همین منظور باید فکر چاره کرد و راه کارهای جدیدی را قیل از وقوع حادثه اندیشید.


خانه های متحرک و قابل انعطاف


در آینده نزدیک، ساختمان ها و فضاهای داخلی به فضاهایی با قابلیت انعطاف فوق العاده تبدیل خواهند شد. این ساختمان ها به اتاق هایی که قابلیت تنظیم اندازه و شکل در هر لحظه از زمان با توجه به افراد موجود در آن را دارند، مجهز شده است. دیوارها، سقف و کف خانه ها دارای نوعی فناوری هستند که اجازه می دهد اتاق خواب بیش از اندازه کوچک و سالن نشیمن بزرگ تر شود. به طور مثال این قابلیت در هنگام داشتن مهمان بسیار کارآمد خواهد بود. این نوع از خانه ها به افرادی که علاقمند به زندگی عشایری اند بسیار پیشنهاد می شود. این اکو خانه ها در آینده نزدیک به صاحبان خود اجازه می دهند تا شهرهای پر جمعیت را به طور دائم یا کامل ترک کنند. تمام تجهیزات مورد نیاز از سوی باد و نور خورشید تامین می شود، پس صاحب خانه دغدغه چیزهای اصلی را دیگر نخواهد داشت. همچنین، تخت های مینیاتوری می تواند خواب های راحتی را در میان طبیعت برای این افراد به ارمغان بیاورد. متاسفانه با شرایط بد زمین ممکن است که هر لحظه اتفاقات نابسامانی مانند سیل، زلزله یا طوفان در یک شهر رخ دهد اما با داشتن این خانه های مینیمال، فرد می تواند آن مکان را بدون هیچ صدمه ترک کرده و تا بازگشت همه چیز به حالت اول در جای دیگری سکونت داشته باشد. این خانه ها می تواند به افراد بی خانمان کمک کند تا از کارتون خوابی راحت شوند و فضای مناسب برای زندگی کردن داشته باشند.


ساخت شهرهای بزرگ در زیر زمین

کمبود زمین برای ساخت و ساز به شکلی جدی در شهرهای بزرگ و پر جمعیت بدل شده است. در این میان راه حلی عجیب برای این مشکل ارائه شده و آن هم ساخت و ساز در زیر زمین است. به گفته کارشناسان، خانه ها و سازه هایی را که دارای بخش های گسترده در زیر زمین هستند "خانه های کوه یخی" می نامند. همان طور که فقط بخشی از کوه یخ بیرون از آب قرار دارد، در این سازه ها هم بخش های اندکی در روی زمین و باقی در زیر زمین قرار خواهد داشت. با این که ساخت چنین سازه هایی نیازمند خاک برداری گسترده و صرف هزینه های بسیار است اما شاید بتوان آن را فقط پاسخ مناسب به معضل کمبود زمین در شهرهای بزرگ جهان دانست. سازه های زیر زمینی شاید گران تر به نظر برسند اما مطمئن ترند. زمین شناسان می گویند سازه های زیر زمینی از ساختار بتونی برای محکم سازی خود استفاده می کنند.


خانه ای با سیستم آب و هوای خودساز

مهندسان و معماران درحال تنظیم و اصلاح ساختمان های با سیستم آب و هوایی خود سازند. این سیستم ها به

صرفه جویی در منابع طبیعی کمک می کنند.در این خانه ها هوا گرم به سمت بالا حرکت می کند و گیاهان با گرفتن نور خورشید اکسیژن تولید کرده و آب و هوایی مساعد به ساکنان شهری ارائه می دهد.کنترل هوشمند سیستم های مختلف ساختمان از سوی کنترل کننده هایی با شبکه پشتیبانی می شوند(روشنایی،حفاظت در مقابل نور خورشید،گرمایش،تهویه مطبوع و نیز دیگر سیستم های مهندسی ساختمان)و به طور قابل ملاحظه ای موجب صرفه جویی در مصرف انرژی می شوند.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده