بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» این سیاه پر خاصیت: دانه های اسفند فواید دارویی فراوانی دارند

این سیاه پر خاصیت: دانه های اسفند فواید دارویی فراوانی دارند

بیشترین کاربرد دانه های اسفند برای خنثی کردن چشم زخم است که گهگداری دودش در خانه می پیچد یا وقتی است که زائری از زیارت می آید یا تازه واردی به جمع خانواده اضافه می شود. بعد هم تا بلاگردانی بعدی بدون استفاده باقی می ماند در حالی که این دانه های سیاه خاصیت فراوانی دارند. تا آن جا که امام علی(ع) درباره ی فوایدش فرموده: " در ریشه و تنه ی آن شفای 72 مرض است". اسفند طبیعتی گرم و خشک دارد و برای درمان بسیاری از بیماری هایی که در اثر غلبه ی سودا و بلغم در بدن به وجود می آیند کاربرد دارد.




خون را صاف می کند


سودایی ها و بلغمی ها حواسشان باشد که اسفند می تواند غلبه ی این دو مزاج را در بدن به کمترین میزان برساند و بلغم و سودای اضافی را از بین ببرد. می توانید روزانه چند عدد اسفند را قورت دهید یا این که اسفند را در آب خیس کنید و بعد یکی دو روز آب حاصل از خیس کردن آن را بخورید. بد نیست بدانید که خوردن آب خیسانده ی اسفند خون را صاف می کند. وقتی دندان درد شدید می گیرید می توانید اسفند دود کنید و دهانتان را جلوی دود آن بگیرید.


بهبود سرفه های بلغمی

30 گرم اسفند را آسیاب کنید و با 120 گرم آب بجوشانید و آن را صاف کنید. در مرحله ی بعد آن را با 90 گرم عسل و 60 گرم روغن کنجد مخلوط کنید و این ترکیب را بخورید. حالت تهوع شدیدی به شما دست می دهد و بعد از زمان کوتاهی ریه ی شما از شر ماده های لزج رها می شود. این ترکیب برای درمان سرفه های شدید رطوبتی و درمان آی ریه بسیار مفید است.


تقویت اعصاب

اگر به دلیل غلبه ی سردی و غلبه ی مزاج بلغم یا سودا گرفتار دل درد شدید شده اید یا سرتان درد می کند می توانید اسفند را بکوبید و آن را با آب مخلوط کنید. پماد به دست آمده را روی پیشانی تان بمالید و سرتان را با پارچه ای ببندید. برای درمان دل درد هم می توانید این پماد را روی شکم و پهلوهایتان قرار دهید.


درمان اسهال

برای درمان اورژانسی اسهال یک قاشق چای خوری اسفند را کف دست تان بریزید و مانند قرص داخل دهانتان بریزید و بعد کمی آب بخورید. در هر ساعت حدود یک قاشق چای خوری یا 12 عدد اسفند میل کنید تا اسهال شما به طور کامل قطع شود. در صورتی که نوزاد یا کودکی که نمی تواند دانه ی اسفند بخورد اسهال داشت یک قاشق چای خوری اسفند همراه یک قاشق چای خوری گلپر آسیاب شده را در استکان بریزید (به اندازه ی همان استکان) روی آن آب بریزید بعد از ولرم شدن آن را صاف کنید و آبش را به کودک بدهید.


مداوای شب ادراری در کودکان

اسفند درمانی برای کودکانی که به علت ضعف مثانه شب ها رختخواب خود را خیس می کنند (شب ادراری دارند) کاربرد دارد. هر شب مخلوطی از تخم رازیانه و اسفند از هر کدام یک قاشق چای خوری با هم مخلوط کنید و آن را به فرزندتان بدهید و از او بخواهید آن را بدون این که بجود قورت بدهد. صبح حا هم یک یا دو عدد زرده ی تخم مرغ و کمی عسل خالص را با هم مخلوط کنید و به فرزندتان بدهید.


کاهش تکرار ادرار در بزرگسالان

یک گرم و نیم اسفند را صبح ناشتا همراه خاکشیر با کمی آب بدون این که کوبیده شود بخورید. البته یادتان باشد در زمانی که دوره ی درمانی را می گذرانید نباید ماست، کشک و ترشیجات مصرف کنید.


درمان شپش و کچلی

اگر سرتان میزبان مهمان ناخوانده ای به نام شپش شده یا این که ریزش موهایتان هر روز بیشتر می شود و نگرانید که مبادا در آینده ی نزدیک به جمع کچل ها بپیوندید می توانید از روغن اسفند استفاده کنید. روغن اسفند را هر شب روی سرتان بمالید تا هم شپش ها را فراری دهید و هم این که از کچل شدن در امان بمانید.


ماجرای چشم زخم چیست؟

ایرانیان معتقدند اسفند چشم بد را از افراد دور می کند و اصلا می توان گفت اصلی ترین و مهم ترین کاربرد این دانه های سیاه در خانه های ما همین دود کردن آن برای دور کردن چشم بد و دفع بلاست. برای همین این موضوع توسط بسیاری از کارشناسان دینی با مطالعه ی روایت ها و منابع اسلامی بررسی شده و آن ها به این نتیجه رسیده اند که در روایت ها اسفند برای درمان بیماری های روحی و جسمی سفارش شده ولی به طور خاص برای درمان و جلوگیری از چشم زخم به آن اشاره ای نکرده اند. طبق روایات، اسفند برای درمان برخی بیماری های روحی مثل ترس سودمند است.


برای خودتان اسفند دود کنید

بدون در نظر گرفتن خواصی که خوردن دانه های سیاه اسفند دارد،دود کردن آن هم فواید دارویی زیادی دارد.کارشناسان طب سنتی معتقدند دود کردن اسفند گرم کننده ی مغز است،حافظه را تقویت می کند،از بروز آلزایمر پیشگیری می کند،نشاط آور است و محیط را ضد عفونی می کند.از همه جالب تر این که دود کردن صبح گاهی کندر و اسفند در خانه سنت امام رضا(ع) است و خوب است حتما آن را در برنامه هرروزتان قرار دهید.




بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده