خرید از سراسر دنیا


» فواید یوگا چیست؟

فواید یوگا چیست؟

یوگا اثرات بسیار مثبتی بر جسم و روح دارد. بعضی از افراد فکر می کنند یوگا شبیه به ورزش ژیمناستیک است. به خاطر این موضوع است که تصور می کنند چون آن ها مسن و اندام آن ها نا نتناسب و یا عضلاتشان خشک است نمی توانند تمرینات یوگا را انجام دهند. ولی حقیقت این است که هیچ وقت برای بهبود انعطاف بدن پیر نیستید.


برخی از تمرینات یوگا با کشش مناسب عضله همراه هستند. این تمرینات باعث آزاد شدن اسید لاکتیک تولید شده در عضلات می شوند و سبب خشکی، فشار، درد و خستگی می گردند، همچنین یوگا حرکات مفاصل را افزایش می دهد و موجب افزایش لغزندگی مفاصل و بهبود حرکات بدن می شود.

تمرینات قدرتی برای زنان مطلب مرتبط تمرینات قدرتی برای زنان

یوگا تنها باعث تقویت عضلات نمی گردد بلکه قوی شدن همه بافت های نرم بدن از جمله رباط ها، تاندون ها و بافت های اطراف ماهیچه را در بر دارد.

برخی از تمرینات یوگا قدرتی بوده و به بهبود توانایی عضلات کمک می کنند. حرکات ایستاده موجب افزایش قدرت عضله پشت ران و عضلات شکم می شوند.

یوگا موجب کاهش فشار خون و آرام شدن ضربان قلب می شود که برای بیماران مبتلا به پرفشاری خون، بیماری های قلبی-عروقی و سکته یک اثر درمانی به شمار می رود.

چند دقیقه یوگا در روز روش بسیار خوبی برای رهایی از استرسی است که در طول روز در جسم و ذهن انباشته می شود. حرکات یوگا، پرانایاما و مدیتیشن تکنیک های مؤثر برای کاهش اضطراب هستند.

وجود ما ترکیبی از جسم، ذهن و روح است و مرز بین آن ها مشخص نیست. بی نظمی در بدن روی ذهن اثر می گذارد و همین طور احساس ناخوشایند یا بی قراری در ذهن می تواند خود را به صورت یک بیماری در بدن نشان دهد. حرکات یوگا اندام بدن را ماساژ می دهد و عضلات را قوی تر می کند. تکنیک های تنفس و مدیتیشن اضطراب را از بین می برد و سیستم ایمنی را تقویت می کند.

در تمام فن های یوگا شما مجبورید آرام تنفس کردن را یاد گرفته و مدام انجامش دهید. این شیوه تنفس کورتیزول را در مغز شما کاهش می دهد. کورتیوزل یک هورمون قوی است که سبب بحران استرس و اضطراب در شما می شود. این هورمون قسمت آمیگدال مغز را فعال می کند. این قسمت از مغز به عنوان مرکز ترس شناخته می شود. همچنین قشر پیشانی مغز نیز که مسئول مدیریت و نظم و انظباط است به وسیله یان هورمون کوچک می شود. با کمک یوگا ترشح هورمون کورتیزول در بدن شما کاهش یافته و شما استرس کمتری را تجربه می کنید. در سال 2005 محققان آلمانی دریافتند که زنانی که با بیماری های روانی سر و کار دارند زمانی که تا سه ماه در کلاس های یوگا شرکت کردند استرس و خستگی کمتری را تجربه می کند. پس از اجرای یک تست آن ها فهمیدند که حتی بزاق دهان افرادی که یوگا کار می کنند کورتیزول کمتری دارد. در نتیجه از تاثیرات یوگا بر مغز کاهش سطح کورتیزول بدن است.

کل پروسه یوگا شامل نفس کشیدن میشود و آن را به خوبی کنترل میکند.کل حجم ریه های شما را پر میکند و باعث میشود بهتر کار کند.

مطالعات نشان داده است که با تمرین مداوم یوگا سیستم دستگاه گوارش فعال میشود و سوهاضمه ،گازمعده و دیگر موارد مربوط به شکم محدود میشود. بطور کلی سلامت دستگاه گوارش بهبود خواهد یافت.



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   آموزش تصویری حرکات بدنسازی   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده