ثروتسازی با هیپنوتیزم


» کفش های موتور دار هوشمند

کفش های موتور دار هوشمند

پوما در جدیدترین تولیدات خود کفشی را به نام Fit Intelligence به اختصار FI ارائه کرده که قادر است خود را با پاهای پوشنده اش سازگار کند. این کفش قادر است بندهایش را متناسب با اندازه پای فرد محکم کند . پس از تلاش های شرکت نایک در ارائه کفش های جدید مجهز به فناوری های روز، این بار پوما در اقدامی جدید کفشی را عرضه کرده است که بندهای آن خود به خود بسته می شوند.


اگر فیلم "بازگشت به آینده" را دیده باشید، قطعا می دانید که این کفش جدید پوما نیز مشابه آن کفش های HyperAdapt که توسط نایک عرضه شد، با الهام از این فیلم ساخته شده اند. جایی که بازیگر نشان می دهد یک جفت کفش را به پا می کند که درست شبیه به این کفش ها طراحی شده و نیازی به بستن بند ندارند. اکنون پوما نیز در تلاشی نازه، درست به ارائه یک جفت کفش زده که بدون تلاش فرد، بسته به اندازه پای فرد خود به خود لسته می شود. شرکت پوما نام این کفش را اف-آِ Puma FI گذاشته که مختصری از Fit Intellignce است.

کپشن های خاص در مورد حسادت برای پست اینستاگرام مطلب مرتبط کپشن های خاص در مورد حسادت برای پست اینستاگرام

فناوری به کار رفته در این کفش در اصل یک "میکروموتور" است که به یک جفت کابل اتصال دارد. میکروموتور می تواند کابل ها را تحریک کند بنا به خوتست یا اندازه پای پوشنده، محکم بسته شود. اندازه و میزان سفتی یا راحتی بندها را از طریق آیفون نیز میتوان تنظیم کرد.

واقعیتش را بخواهید این نخستین تلاش آن ها برای ارائه کفشی با این قابلیت نیست بلکه این شرکت پیش تر نیز در سال 2015 در تلاشی دیگر کفش کتانی دیگری با نام Puma Autodisc ارائه کرده بود که در واقع می توان گفت که Fi نسخه زیبا تر و تکامل یافته تر همان مفهوم و ایده چهار سال پیش است که در عین حال وجه مشخصه زیبایی شناسی کفش های کتانی سیاه پوما را نیز حفظ کرده است.


کفش هایی برای آینده

"چارلز جوهانسون" مدیر بخش بین المللی نوآوری در شرکت پوما می گوید: "ما محصولی را عرضه کرده ایم که مخاطبان آن نسل های آینده در ورزش هستند. به هر حال زندگی به طور مداوم در حرکت است و این حرکت تغییرات شتابناکی را همواره به همراه دارد."

نمونه جدید از کفش های پوما متکی بر کفش های مشابهی است که از سوی نایک عرضه شده است. و درست شبیه به کفش های نایک، با وجود جذابیت ظاهری، هیچ کارایی خاص دیگری ندارد. از آن جا که کارایی هایی چون ردیابی یا ثبت مسافت، کالری مصرف شده یا ثبت مدت زمان فعالیت ورزشکار در این کفش ها وجود ندارد، این کفش ها در مقایسه با کفش های دیگر شرکت پوما با بهینه سازی نمونه کفش های RS-Computer در سال 1986 قابلیت های مهمی چون ثبت مسافت، زمان و کالری را دارد، از نظر بسیاری، تلاش چندان موفقی نیست.


Puma کفش های مجهز به بتری بی سیم Qi

همان طور که اشاره شد، فناوری به کار رفته در پس این کفش ها، مبتنی بر یک میکروموتور است که در اصل قسمت جلوی کفش قرار گرفته است. درست همان جا که محل بند کفش های معمولی روی کفش هاست و حالا به کمک یک مکانیسم ساده که در قسمت زبانه کفش جاسازی شده، کفش را از هر بندی بی نیاز می کند. این قسمت از کفش در واقع همانند یک پنل است که با لمس دست فعال می شود و می تواند کفش را به اندازه مناسب پاهایی که آن را پوشیده تنظیم کند. کفش های Fi دارای باتری کوچکی است که میکروموتور این کفش ها را تغذیه می کند.

تمام این تنظیمات از طریق اپلیکیشن های اپل واچ نیز قابل انجام است. در واقع شما می توانید با لمس Puma Fi به معنی واقعی کلمه شاهد جادوی این کفش ها باشید. این تنظیمات حتی وقتی که آیفون در وضعیت پرواز باشد، از طریق یک ساعت اپل قابل اعمال است. تمام فعالیت های فنی این کفش ها توسط باتری هایی تغذیه می شود که در صورت لزوم، می توان آن را از کفش جدا کرد و حتی به صورت بی سیم شارژ کرد.

عمر باتری ها هم طبق آنچه ادعا شده، هفت روز است. در گزارش دیگری آمده است که این باتری ها توسط پدهای بی سیم Qi قابل شارژند و اگر کاملا شارژ شده باشند تا مدت پنج روز شما را از بستن بند بی نیاز می کند.

این کتانی ها با طراحی به سبک مینیمالیستی در نمایشگرهای تبلیغاتی فعلا به رنگ های زغالی تیره با لوگوی نقره ای و کابل آبی الکتریکی عرضه شده است.


درخواست کمک پوما از مشتریان

شرکت پوما اعلام کرده است که کفش های موتور دارش برای گروهی از ورزشکاران که درگیر فعالیت های تمرینی هستند بسیار کارایی دارد و هم در محیط های باشگاهی و هم در محیط های شهری از مقاومت و استحکام کافی برخوردار است. این شرکت به عنوان بخشی از بازاریابی اش هنگام رونمایی از این کالا از تمامی مشتریان اهل فن و زیرک خواسته است با این شرکت در آزمایش این کفش ها همکاری کنند.


کفش هایی مناسب معلولان یا ورزشکاران؟

با این حال کارشناسان اهل فن می گویند که هر دو شرکت پوما و نایک فرصت طلایی را در زمینه این قبیل فناوری های تطبیقی در تولیدات شان از دست داده اند. طبق نظر این کارشناسان فناوری های تطبیقی همانند کفش های

Fi کاربردهایی به مراتب فراتر از نیاز ورزشکاران دارد و آن تامین نیاز مخاطبان غیر ورزشکار با مشکلات و اختلالات حرکتی است. این فرصتی است که از دید این دو شرکت به دور مانده و در نتیجه این کفش ها هیچ یک برای افراد معلول، مبتلایان به پارکینسون و افراد سالمند مفید نیست که با محدودیت های حرکتی مواجه اند.

"مایکل جی فاکس" بازیگری که در فیلم مشهور "بازگشت به آینده" بازی کرده است در نقش بیماری بود که از مشکلات حرکتی ناشی از پارکینسون رنج می برد و این کفش های موتور دار برای این قبیل افراد کاربرد خوب و مثبتی داشت. Fi قرار است اوایل سال آینده با قیمت 330 دلار به بازار کفش های ورزشی عرضه شود. این تقریبا مشابه قیمتی است که قبلا نایک اعلام کرده است. در حال حاضر قطعا چنین کفش هایی خریداران چندانی در بازار نخواهد داشت اما به هر حال با رشد و توسعه این فناوری ها می توان انتظار داشت که شرکت های فعال در حوزه کالاهای ورزشی متمرکز بر فناوری های نو بتوانند چنین کفش های آینده گرایانه ای را با قیمت مناسب روانه بازار کنند.



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


ثروتسازی با هیپنوتیزم! (80%تخفیف+هدیه ویژه) ثروتسازی با هیپنوتیزم! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده