ثروتسازی با هیپنوتیزم

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چه خوراکی هایی را برای وعده صبحانه نباید بخوریم؟

چه خوراکی هایی را برای وعده صبحانه نباید بخوریم؟

چه خوراکی هایی را برای وعده صبحانه نباید بخوریم؟ خداحافظی با صبحانه بد

این توصیه را بارها شنیده ایم كه: «صبحانه را تنها بخورید، ناهار را با دوست و شام را به دشمن تان بدهید»! اما اصول تغذیه جدید، به بخش هایــی از این جمله ایراد وارد می كند. مثلا بخشی كه می گوید؛ «شام را به دشمن تان بدهید» در اصول تغذیه ای جدید، حذف هیچ وعده غذایی ای توصیه نمی شود؛ بلکه فقط باید وعده موردنظر درست انتخاب شود.بخش دیگر ماجرا، صبحانه است. این كه صبحانه چه بخوریم، بسیار مهم است و تاكید بر اهمیت آن زمانی مفهوم پیدا می كند كه نوع صبحانه نیز مشخص شود. همیشه خوردن خوراكی هایی توصیه شده كه برای صبحانه مفید هستند اما این بار می خواهیم درباره خوراكی هایی صبحت كنیم كه بــرای صبحانه مفید نیستند.


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

شیرینی های پفکی خاص


بعضی از خوراكی ها، پای ثابت صبحانه هستند. دلیل آن هم سهولت آماده سازی و البته خوشمزگی و ظاهر خوب آن هاست. پن كیک و وافل از آن جمله هستند. اگرچه مواد اولیه این دو خوراكی، به ظاهر سالم و ساده بوده - تخم مرغ، شکر، شیر و آرد سفید- و از طرفی به دلیل تخم مرغ و شیر، پروتئین مناسبی دارند اما به دلیل وجود آرد سفید، باعث بالارفتن مقاومت سلول ها به انسولین و اضافه وزن می شوند. معمولا پن كیک و وافل را با افزودنی های شیرین مانند شکلات، عسل یا مربا می خورند. بنابراین علاوه بر شکر موجود در وافل و پن كیک، شکر اضافی دیگری هم وارد بدن می شود. فروكتوز و گلوكز بالا باعث ایجاد التهاب سلولی و افزایش مقاومت به انسولین شده و زمینه ساز ابتلا به دیابت نوع دوم است.


کاسه ای که مفید نیست


همیشه و حتی در بیشتر رژیم های غذایی، توصیه به خوردن غلات صبحانه است اما حقیقت این است كه منظور از «غلات» مناسب برای صبحانه، بسته های آماده غلات صبحانه نیست. به این دلیل كه بیشتر آن ها مراحل فرایند شدن را طی كرده اند. علاوه براین كه دارای مواد نگهدارنده و طعم دهنده اند. برای طعم و رنگ بهتر، به آن ها رنگ مجاز خوراكی و شکر اضافه می كنند و گاهی به جاي شکر، از ساخارین استفاده می كنند اما از ماده خوراكی اصلی، یعنی «سبوس» كه اصلی ترین دلیل توصیه به خوردن غلات است، خبری نیست. بنابراین شاید با خوردن آن ها، حجم معده پر شده و احساس سیری كنید اما به دلیل همه مواردی كه به آن ها اشاره شد، بدن در معرض ابتلا به دیابت نوع دوم، مشکلات قلبی- عروقی، مشکلات گوارشی، حساسیت ناشی از خوردن رنگ های خوراكی و... قرار می گیرد. بنابراین تنها شکل تاییدشده مصرف غلات صبحانه، شکل طبیعی و خانگی آن ها یعنی عدسی، لوبیا، حلیم یا مخلوط گندم و جوی پخته شده است.


زیر سبیل را چرب نکنید


طعم بعضی از خوراكی ها بی نظیر است؛ به ویژه اگر با خوراكی خوشمزه دیگری هم، همراه شوند. همراهی كره مارگارین با كمی نان تست هم از همین موارد است. طعم خوب كره مارگارین ناشی از وجود چربی های اشباع یا شکر یا همراهی هردوی آن هاست. تمام تقصیرها را گردن كره مارگارین نیندازیم! نان تست هم بی تقصیر نیست. به این دلیل كه ماده اصلی نان تست، آرد سفید است. این نوع آرد، دارای كمترین ارزش غذایی و فیبر است. میزان هیدرات كربن نان تست هم بالاست. بالا رفتن ناگهانی قندخون ناشی از دریافت هیدرات كربن از منابع نامناسب و گرسنگی زودهنگام از دیگر اتفاق هاي ناخوشایند خوردن كره مارگارین و نان تست معمولی است. بنابراین این مجموعه هم گزینه خوبی برای صبحانه نیست.


مافین ها، زیبا و مضر


ظاهر خاص مافین، هركسی را به سمت خریدن و خوردن این شیرینی ترغیب می كند. این شیرینی، معمولا انتخاب بســیاری برای وعده صبحانه است. مواداولیه تهیه مافین، آرد ســفید، تخم مرغ، روغن گیاهی مایع و شکر است. آرد سفید، ازنظر ارزش غذایی، كیفیت پایینی دارد. علاوه براین كه شکر و روغن مایع عاملی برای افزایش وزن هستند. اگر داخل مافین با كرم یا شکلات پر شده باشد- كه معمولا این طور است- مضر بودن آن را چند برابر می كند. بنابراین مافین را هم از برنامه غذایی صبحانه خط بزنید.


ماست ها راست نمی گویند


گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

یکی از نمونه های خوب صبحانه های رژیمی، مخلوط ماست یونانی با میوه های تازه یا خشک است. مخلوط صنعتی (منظور حاضری و كارخانه ای آن است) حاوی مقدار زیادی نگهدارنده و مواد طعم دهنده است. بنابراین كیفیت آن ها به قدری كه باید مناسب نیست. بهتر است این انواع به طور كامل از برنامه صبحانه حذف شوند اما مخلوط ماست یونانی با میوه های خشک كه خودتان آماده كرده باشید هم مناسب نیست. به این دلیل كه ماست های فراوری شده مانند ماست یونانی، حاوی مقدار زیادی گلوكز در مقایسه با ماست های معمولی و غیرفراوری شده اند. اضافه شدن میوه تازه یا خشک به این ماست ها، دریافت گلوكز را به خیلی بیشتر از اندازه طبیعی موردنیاز می رساند كه عوارضی مانند اضافه وزن، مقاومت سلول ها به انسولین، ابتلا به دیابت نوع دوم، اختلال های گوارشی مانند ریفلاكس معده را به دنبال دارد. بنابراین بهترین گزینه برای مخلوط ماست و میوه به عنوان صبحانه، اضافه كردن میوه طبیعی به ماست كم چرب است. بهتر است اگر از مخلوط چند میوه استفاده می كنید، فقط یکی از آن ها شیرین و پركالری باشد؛ مانند موز، سیب، انگور یا انبه


آجیل بار، همیشه خوب نیست


شکی نیســت كه بهترین اسید چرب غیراشباع یعنی اسید چرب امگا3 در آجیل ها موجود است. از سوی دیگر این خوراكی ها سرشار از فیبر، هیدرات كربن و پروتئین طبیعی هستند. بنابراین بهترین گزینه برای صبحانه بوده و باید در برنامه غذایی صبحانه گنجانده شوند اما باید به یک نکته دقت كرد. آجیل ها كالری بالایی دارند. بنابراین اگر قرار است آن ها را در وعده صبحانه میل كنید، به تعداد آن ها توجه كنید تا كالری اضافی دریافت نکنید. علاوه براین كه، بهتر اســت آن ها را همراه با یک خوراكی كم كالری مانند ماست یا پنیر میل كنید. مخلوط مغزها و عسل یا مربا، اگرچه خوشمزه است اما می تواند به ناگهان كالری بالایی وارد بدن كند. بنابراین در مقدار مصرف آجیل ها و همراهی آن ها با خوراكی های دیگر دقت كنید.


کافئین، به اندازه!


بله! درست است! با یک فنجان چای یا قهوه و دریافت كافئین مناسب، شاد و سرحال می شوید اما درباره نوشیدن قهوه باید به چند نکته دقت كنید. اول این كه نوشیدن قهوه به تنهایی، باعث بالا رفتن میزان اسید معده، تپش قلب و اضطراب، ناشی از دریافت كافئین زیاد می شود. دوم این كه، قهوه باید رقیق باشد. سوم این كه، قهوه نباید با شکر زیاد نوشیده شود. بهتر است برای شروع روز، قهوه را رقیق و كمی شیرین و همراه با یک خوراكی میل كنید. درغیر این صورت قهوه نتیجه عکس داشته و آن طوری كه باید نمی تواند اثر مثبت روی بدن داشته باشد. این درباره چای هم صادق است. از نوشیدن چای شیرین و غلیظ خودداری كنید. چای را هم در حجم زیاد و با معده خالی ننوشید. یکی از دلایل بالا رفتن میزان اسید معده و به اصطلاح ترش كردن، حجم زیاد چای، غلیظ و شیرین بودن آن است.


مصنوعی های لعنتی!


در بیشتر رژیم های غذایی، برای وعده صبحانه، شیر و آبمیوه طبیعی به جای نوشیدن چای توصیه می شود اما درصورتی كه آبمیوه طبیعی و شیر هم كم چرب باشد، این توصیه درست است اما آبمیوه غیرطبیعی، اغلب جایگزین آبمیوه طبیعی می شود. آبمیوه غیرطبیعي حاوی شکر، رنگ های خوراكی و نگهدارنده است. درواقع ، اسانس هایی كه از آن ها آبمیوه ها تهیه می شوند مناسب نیستند. نوشیدن آبمیوه صنعتی به دلایلی كه به آن اشاره كردیم، زمینه ساز ابتلا به چاقی، دیابت نوع دوم، سندرم متابولیک و دیگر مشکلات هستند. بنابراین اگر فرصت تهیه آبمیوه طبیعی را ندارید، آن را از برنامه صبحانه حذف كنید.


ریزهای شیرین را فراموش کنید

بسیاری از كارخانه های تولید بیسکویت، شیرینی و شکلات، دسرها یا كیک و كلوچه های كوچکی را ویژه صبحانه تولید می كنند. این خوراكی ها به دلیل طعم، اندازه، قیمت مناسب و سهولت به همراه بردن در هر مکانی، طرفداران زیادی دارند. حتی بسیاری از والدین این خوراكی ها را به عنوان میان وعده به فرزندشان می دهند اما این خوراكی ها، به دلیل نوع آرد مصرفی- آرد سفید- و شکر، خوراكی های سالمی نیستند. علاوه براین كه بعضی از آن ها با مغزهایی مانند شکلات، مارمالاد، كرم و... پر می شوند. به این ترتیب شیرینی این خوراكی ها و البته ضرر آن ها را بیشتر می كنند. شیرینی زیاد آن ها، اگرچه می تواند گرسنگی را برطرف كند اما می تواند باعث گرسنگی زودهنگام و پرخوری شود.


فرآوری شده ها ممنوع


درباره امعا و احشای حیوانات یا همان كله وپاچه خودمان زیاد شنیده اید كه خوب نیست اما به آن ها باید گوشت های فراوری شده، حاوی چربی، افزودنی های مختلف از شکر و نمک گرفته تا انواع صنعتی، نگهدارنده و ... را هم اضافه كنیم. بهتر است از خوردن بیکن، سوسیس و... در وعده صبحانه خودداری كنید. اگرچه خوشمزه اند اما از مواد اولیه ناسالم تهیه شده اند.



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده