بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» نفوذ به درون مغز و استخراج اطلاعات

نفوذ به درون مغز و استخراج اطلاعات


اینتر فیس کامپیوتر -مغز که به طور خلا صه به آن BCI می گویند از دو دستگاه تشکیل شده است: یک سخت افزار شبیه هدست با سنسورهای EEG که روی پوست سر قرار می گیرد. و یک نرم افزاز که فعالیت مغز را تحت نظر دارد و سعی می کند بفهمد می خواهید چه کاری انجام بدهید. (مثلا به سمت چپ حرکت کنید، کلیک کنید، به جلو بروید و ...).

از "بی سی آی" به طور معمول در پزشکی استفتده می شده و تجهیزات آن تقریبا گران قیمت به حساب می آمد. اما در چند سال اخیر آنها ارزان تر شده و به صورت تجاری با قیمتی حدود 200 تا 300 دلار در دسترس هستند. برای مثال می توانید مدل Emotiv که در تصویر بالا آمده را بخرید و پس از یک دوره آموزش کوتاه، کار ابتدایی کنترل کامپیوتر را با ذهن انجام دهید.

این دستگاه های تجاری دارای یک رابط برنامه نویسی هستند که برنامه نویس ها می توانند اطلاعات دریافتی از مغز را گرفته و روی تحلیل آنها با اپلیکیشن خودشان کار کنند. حالا محققین امنیتی از دانشگاه آکسفورد، ژنو و برکلی یک نرم افزار ساخته اند که به طور خاص برای یافتن اطلاعات محرمانه در مغز طراحی شده. اطلاعاتی مانند آدرس خانه، رمز کارت بانکی و سال تولد. اما چطور چنین چیزی امکان پذیر شده؟ آنها اپلیکیشن جدید شان را روی 28 داوطلب که نمی دانستند تحت چه آزمایشی هستند، امتحان کردند ودر 10 تا 40 درصد توانستند اطلاعات مورد نیاز را از مغز آنها بیرون بکشند!

در این بررسی آنها روی " پاسخ P300 " تمرکز کرده بودند. یک موج مغزی کاملا مشخص زمانی ظاهر می شود که مغز ما "چیزی را تشخیص داده باشد".

با چنین وضعیتی اگر بیشتر روی این اپلیکیشن کار شود احتمالا دقت آن بسیار بیشتر خواهد شد و تصورش را بکنید که باید منتظر چه چیزهایی باشیم. البته دفاع شما هم می تواند در این حالت باشد که در چنین شرایطی به چیز دیگری فکر کنید. اما به هر حا بشر کم کم در حال نفوذ به درون مغز است و شاید تا چند سال دیگر آنجا محل امنی برای نگهداری اطلاعات به حساب نیاید!.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده